כל מה שקורה על כן הציור שלי מתחילת העבודה על הציור ועד סופה.

שלב ראשון - התבוננות בתמונה

בשלב הראשון אני מתבוננת על התמונה שקיבלתי. אני מנסה "ללמוד" אותה, להבין מה חשוב לי להדגיש בה, איך הצורות בה "מתנהגות", מהם מקורות האור שמשפיעות על הדמות, מה האווירה שנכון להעביר לצופים בתמונה, מה ארצה לשמר בציור ומה ארצה לשנות (למשל ברקע - האם אשאיר אותו כמו שהוא בתמונה, אוריד משהו או אשנה לגמרי, תמיד בהתייעצות ובתיאום מראש עם הלקוח). אנסה להבין מה אני רוצה שהצופה ירגיש כשהוא יתבונן בציור שלי, ואגדיר לעצמי את זה כמטרה. פה נכנסת גם חשיבות השיח עם הלקוח, כשאני מבינה את הסיפור שעומד מאחורי הזמנת הציור קל לי יותר להתחבר ולהבין איך אוכל לבטא בציור באופן טוב ביותר את מה שהלקוח מצפה לראות בדמות האהובה עליו אותה אני מציירת.
התמונה כפי שקיבלתי אותה מהלקוח:

שלב שני - התאמת התמונה לפרופורציות של הקנווס
התמונות שאני מקבלת מהלקוח לא תמיד תואמות את פורמט הקנווס עליו אני מציירת (30*40 / 50*70 / 70*100). לפעמים שולחים לי תמונה בפורמט ריבוע (אינסטגרם) או תמונה מאורכת. לפעמים הפורמט נכון אבל חיתוך אחר יכול ליצור קומפוזיציה נכונה יותר שתתאים יותר לסיפור שאני רוצה שהדמות תעביר. בשלב זה אני מבצעת חיתוך לתמונה כך שתתאים לפרופורציה של הקנווס שעליו אני מציירת, ושולחת ללקוח לאישורו.
התמונה לאחר חיתוך לפרופורציה של קנווס בגודל 50*70:

שלב שלישי - הרישום הראשוני בעפרון
זהו, אני מתחילה לצייר! בשלב הראשון אני מציירת בעפרון עדין (2h) רישום ראשוני. הגדרת תווי הפנים, פרופורציות, וגם פרטים קטנים, אך הכל "סכמטי" וללא טיפול בהצללות וטקסטורות. את זה נשאיר לשלבים הבאים. בסיום השלב הזה אני שולחת את הרישום הראשוני בעפרון ללקוח בווטסאפ, כדי שירגיש חלק מהתהליך ויראה איך ההזמנה שלו קורמת עור וגידים ומתחילה להפוך ליצירת אמנות של ממש.

שלב רביעי - הנחת שכבת צבע ראשונה
בשלב זה אני מתחילה להגדיר את הצבעוניות של הציור. מה חם ומה קר, מה כהה ומה בהיר. שלבים ראשונים של הצללות צבעוניות והגדרת הצורות. פלטת הצבעים שלי מקבלת שלל גוונים לפי הגוונים המדוייקים שמופיעים בתמונה, ואני מניחה אותם על הקנווס כך שאוכל להגיע להרמוניה בצבעוניות של הדמות בשילוב עם הרקע. 

שלב חמישי - חידוד הפרטים, הכהייה ובהברה (אור וצל)
לאחר ייבוש שכבת הצבע הראשונה, אני מתחילה לדייק את הפרטים ולהגדיר את הצורות והצללים. הכהיית איזורים מוצללים, הגדרת העיניים, האף, הפה, אצבעות הידיים. הכל מתחיל להראות מציאותי יותר וחי יותר בשלב זה.

שלב רביעי - טקסטורות ופרטים קטנים
לאחר ייבוש השכבה, אני עובדת בשכבה דקה (צבע מהול בשמן) על הפרטים הקטנטנים ביותר- נקבוביות בעור, שיערה שיערה - ריסים, גבות, זקן. טקסטורת בדים, הברקות במשקפיים, תכשיטים, ציפורניים. אני אוהבת לצייר באופן ריאליסטי עם תשומת לב ממש לכל הפרטים הקטנים, כך שהכל יחד יספר את סיפור הדמות באופן השלם ביותר.

שלב חמישי - הציור מוכן, מחכה לתגובת הלקוח (-:

זה השלב המרגש ביותר שלי כיוצרת. עד השלב הזה כל מה שקרה על כן הציור קרה ביני לבין הדמות המצויירת. כן, ממש נוצר ביננו קשר. שעות של התבוננות ולמידת הצורות והצבעים. קשר של ממש. עכשיו, כשכל הלב שלי מושקע ביצירה, הגיע השלב שאני משתפת את הלקוח בתוצאה. אני תמיד מתרגשת ממש לשלוח בווטסאפ את התוצאה. תמיד התבוננות אמיתית פיזית של אדם מול יצירת אמנות היא עוצמתית יותר ממה שאפשר להעביר בצילום דרך הטלפון, אבל אי אפשר הרי לדלג על השלב הזה, אז יש התרגשות כפולה - מפגש של הלקוח עם הציור דרך מסך הטלפון, ואחכ מפגש אמיתי כשהציור מגיע לידיו והוא נעמד מולו וחווה אותו כמו שצריך לחוות אמנות - פנים מול פנים.

שלב שישי - הציור מגיע ללקוח

לאחר ייבוש, הלקוח אוסף ממני את הציור (חיפה) או מקבל אותו עם שליח עד הבית. אין דבר מרגש יותר מלקבל תמונה של הציור תלוי בבית הלקוח ולשמוע שאהבו והתרגשו מהתוצאה.

רוצים לעבור תהליך כזה איתי גם? צרו קשר ונצא לדרך.

שלכם, שמרית שולמן.